środa, 25 marca 2015

O autorce

KIM JEST LUCYNA BRZOZOWSKA?
Lucyna Brzozowska nie wie kim jest, pewnie dlatego pisze wiersze i napisała ten tomik.

To jest mój trzeci tomik poezji, piąty jeżeli liczyć też współautorskie.
Pierwszy to Lewitacja i inne wiersze, wydany ponad 20 lat temu, zeszyt poetycki... , drugi Dajmy grać świerszczom - antologia haiku o zwierzętach, pod redakcją Krzysztofa Kokota (wydawnictwo KONTEKST, Poznań 2013), trzeci Przypięte do światła, wydany w 2014 nakładem Wydziału Kultury i Sztuki Urzędu Miasta Bielska-Białej oraz czwarty, który właśnie się ukazał Cztery Pory Roku w polskim haiku - antologia (wydawnictwo KONTEKST, Poznań 2015).

      



Brałam udział w wielu imprezach poetyckich, głównie w Bielsku-Białej, między innymi dwukrotnie w Tramwayu Kulturalnym. Prezentowałam swoją poezję także na kilku indywidualnych wieczorach autorskich. Dwa ostatnie to promocje obu książek: Przypięte do światła w Książnicy Beskidzkiej i PrzenikaNIE WIEM w Domu Kultury im. Wiktorii Kubisz. O wszystkich wieczorach autorskich na moim blogu pod etykietą wieczór autorski.

Poza tym organizowałam i współorganizowałam szereg spotkań poetyckich, konkursów i innych akcji, mających na celu promowanie twórczości, nie tylko słowa, ale także fotografii i grafiki. W pewnym okresie imprezy te były organizowane w ramach Stowarzyszenia Iluminacja (którego byłam współzałożycielką i prezesem).

Od października 2014 roku prowadzę spotkania z poetami z Bielska i okolic pod szyldem Prezentacje poetyckie.
Sama najczęściej łączę trzy elementy: słowo, obraz i muzykę w multimedialnych prezentacjach.

Nie biorę udziału w konkursach.

No, a poza tym pracuję na uczelni wyższej na kierunku Transport, wykładam Ochronę Środowiska w Transporcie, prowadzę laboratoria komputerowe z informatyki (grafika oraz programowanie). Mam stopień naukowy dr, który otrzymałam w 2002 roku, aktualnie pracuję nad habilitacją.

Rozwijam się twórczo w grupie fotograficznej - fotografia to moja druga pasja oraz teatralnej Niespodzianie (w DK im. Wiktorii Kubisz w Bielsku-Białej, grupę prowadzi Renata Morawska).

Fotografie, które robiłam na warsztatach i występach grupy teatralnej Kulisy zostały wykorzystane w publikacji w magazynie Relacje Interpretacje (wrzesień 2014), a w dwumiesięczniku Ladys Club (NR 1 (34) 2015) jest ze mną wywiad.

Aktualnie piszę artykuły do Gazety Rynkowej (miesięcznik z reklamami). Są to felietony o zwierzętach — w zeszłym roku bowiem, oprócz wielu innych projektów, ukończyłam kurs COAPE Think Cat — behawiorystyki kociej :D.

Poza tym, wiele innych, mierzalnych sukcesów mam w swojej pracy zawodowej (naukowej głównie), ale to już inna para sandałów...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz